Softness × Organic。どこか柔らかさがあり、オーガニックな雰囲気に包まれた空間の創造。Waitlessというブランドから連想されるのは、「優しく」「美しい」ブランドカラーやオーガニックな雰囲気。
今回のジム、エステ空間は、従来のいわゆるジムらしい、エステらしい空間ではなく、 Waitlessの5色キーカラーがアクセントとして空間に浮かび上がりながら、空間全体としては「柔らかさ」が感じられ、 飲食空間がもつ「賑やかさ」をもち合わせる空間を創造していった。(浦田晶平)
A personal gym that expresses softness and liveliness
The Waitless brand is associated with “softness,” “beauty,” brand colors, and an organic atmosphere.
The gym and esthetic salon space is not a conventional gym-like or esthetic-like space, but rather a space with the “softness” of a dining space and the “liveliness” of a restaurant space, with the five key colors of Waitless floating in the space as an accent. (Shohei Urata)
【Waitless THE PERSONAL SALON】
所在地:東京都渋谷区(現在は閉店)
用途:体育施設・スポーツ施設
クライアント:Sparty、MIRROR FIT
竣工:2021年
設計:Old Kan
担当:浦田晶平
照明計画:荒井 一(大光電機)
施工:sync
撮影:河野政人(ナカサアンドパートナーズ)
工事種別:リノベーション
延床面積:85.00m²
設計期間:2021.02-2021.04
施工期間:2021.03-2021.04
【Waitless THE PERSONAL SALON】
Location: Shibuya-ku, Tokyo, Japan / currently closed
Principal use: Gymnasium, Sport facility
Client: Sparty, MIRROR FIT
Completion: 2021
Architects: Old Kan
Design team: Shohei Urata
Lighting plan: Hajime Arai / DAIKO ELECTRIC
Contractor: sync
Photographs: Masato Kawano / Nacása & Partners
Construction type: Renovation
Total floor area: 85.00m²
Design term: 2021.02-2021.04
Construction term: 2021.03-2021.04