上質な革製品ブランド「BONAVENTURA」のミラノフラッグシップショップの設計を担当した。
ボナベンチュラのアイデンティティである、変わることのない普遍性を求めるため、そして空間は商品を引き立てる土台であるため、空間のデザインコンセプトを「Timeless One-tone」とした。
いつまでもお客様にとって普遍的であり続ける、1つのトーン+アクセントで洗練された空間の創造をテーマに設計した。
これまでのベージュトーンの店舗とは違い、グレイッシュなトーンで全体をまとめることで、女性だけではなく男性も寄りやすい店舗を心がけている。
また、天井高さを生かしたバッグウォールは、豊富なカラーバリエーションのプロモーションとなり、通りの人々の目を引くアクセントとなっている。(浦田晶平)
Leather goods specialty store in a timeless one-tone space.
We were responsible for designing the Milan flagship store of the high-quality leather goods brand BONAVENTURA.
The design concept for the space was “Timeless One-tone” to seek the unchanging universality that is the identity of Bonaventura and because the space is the foundation to enhance the products.
The design was based on creating a sophisticated space with one tone plus accents that will remain universal for customers forever.
Unlike previous beige-toned stores, the entire store was designed in grayish tones to make it easy for men and women to stop by.
In addition, the bag wall, which utilizes the ceiling height to promote a wide variety of colors, is an accent that catches people’s attention on the street. (Shohei Urata)
【BONAVENTURA milano】
所在地:イタリア ミラノ
用途:店舗・アパレルショップ
クライアント:BONAVENTURA
竣工:2023年
設計:Old Kan
担当:浦田晶平
施工:BONAVENTURA europe
撮影:Alberto Strada
工事種別:新装工事
延床面積:72.30m²
設計期間:2022.06-2022.10
施工期間:2022.10-2023.02
【BONAVENTURA milano】
Location: Milano, Italia
Principal use: Shop, Apparel shop
Client: BONAVENTURA
Completion: 2023
Architects: Old Kan
Design team: Shohei Urata
Contractor: BONAVENTURA europe
Photographs: Alberto Strada
Construction type: New construction
Total floor area: 72.30m²
Design term: 2022.06-2022.10
Construction term: 2022.10-2023.02