海外のお客様も日本のお客様もセンスを兼ね備えている時代になっている。単純に京都にきてお土産を買うときにもセレクトのよいものやストーリーが大切で、「LIFE STYLE BRANDがお土産になった」ということが大切であると考える。
洗練されたシンプルな空間でありながら和モダンの要素のある空間と、テイクアウトしやすい飲食との融合で新しい価値観のLIFE STYLE SHOPを提案した。(井上拓馬)
A Japanese modern lifestyle store offering a story
We live in an age where both foreign and Japanese customers have a sense of style. Therefore, we believe that good selections and stories are important even when simply coming to Kyoto to buy souvenirs and that it is important to have a “LIFESTYLE BRAND as a souvenir.”
We proposed a LIFESTYLE SHOP with a new sense of value by combining a sophisticated and simple space with modern Japanese elements and easy take-out food and drink.(Takuma Inoue)
【ginkakudo】
所在地:京都府京都市左京区浄土寺石橋町58
用途:店舗
クライアント:銀鶴堂
竣工:2019年
設計:everedge
担当:井上拓馬
照明:モデュレックス
施工:平安建設工業
工事種別:リノベーション
構造:鉄骨造
延床面積:51.13m²
設計期間:2019.05-2019.06
施工期間:2019.05-2019.06
【ginkakudo】
Location: 58, Jodojiishibashi-cho, Sakyo-ku, Kyoto-shi, Kyoto, Japan
Principal use: Shop
Client: GINKAKUDO
Completion: 2019
Architects: everedge
Design team: Takuma Inoue
Lighting: ModuleX
Contractor: Heian Kensetsu Kogyo
Construction type: Renovation
Main structure: Steel
Total floor area: 51.13m²
Design term: 2019.05-2019.06
Construction term: 2019.05-2019.06